Treenerid garderoobis räägivad..

Samal ajal kui me auto on juba Saaremaa pinnale jõudnud, ent sihtkohani veel tunnike aega, mõtlesin võtta läpaka kotist välja, et panna kirja mõned mõtted, mis endiselt päris aktuaalsed on...

Tõstke nüüd käsi üles kõik need treenitavad, kliendid ja klubikülastajad, kes on kunagi vaadanud treenerit juhendamas ja mõelnud, et:

“noh, kui tema teeb nii kergete raskustega, siis miks mina peaksin pingutama?

Vean kihla, et vähemalt 85% inimestest on ühel või teisel päeval seda rühmatreeningus endalt küsinud. Ja ma üldse ei eitagi, et ise pole seda teinud, muidugi olen! See on täiesti normaalne, sest inimese motivatsioon pahatihti sõltubki ümbritsevast keskkonnast. Ikka on nii, et kui sõber teeb, siis mina tahan ka; kui naabril on mersu, siis mina tahan ka; kui parim sõbranna võttis 10 kilo alla, siis mina tahan ka! Või vastupidi – noh, tema sai ka ju eksami 2, seega see on okei, kui mul on sama tulemas, sest seal eksamil oligi võimatu 5 saada! Kes meist poleks seda vabandust kunagi mõne halva hinde või tulemuse saamisel kasutanud?

Igaljuhul asja juurde jõudes, rääkisin Tarmoga kord juttu, kus ta ütles mulle, et üks naine bodypumpi treeningus küsis ta käest otse: “Sellise naiseraskusega teedki või?!” Tarmol endal oli vist kangil 5+5 kilo ning kasutas seda terve tunni ulatuses. Ma ei taha üldse pahandada, aga… mõelge nüüd, minul oli kunagi 4-6 treeningut päevas ja kujuta ette kui ma peaksin koguaeg kükilugusid 30-kilose kangiga tegema, kaua ma siis vastu peaks?

Isegi nüüd, kui mul on 15 treeningut nädalas, on absurdne oodata, et ma teen koguaeg maksimaalse raskusega kogu tunni kaasa. Ei tee! Esiteks, see treening, kus treener on saali ees, ei ole tema trenn. Tema on seal selleks, et oma kliente treenida ning hea kui üldse midagi kaasa teeb rohkem kui mõned kordused… Teiseks, me oleme ka inimesed. Ausalt, me ei jaksa teha koguaeg täiega isegi siis, kui meil on “ainult” 2 või 3 trenni päevas. Isegi kui jaksaks, siis umbes 2 aasta pärast ütleks keha üles… ja kes sel juhul seal saalis teie ees võimleb? Kolmandaks, jõuan tagasi esimese punkti juurdse, me oleme seal ees, et teid, kallid treenitavad, tugevamaks teha. Seega kuula meid, jälgi tehnikat ja leia see motivatsioon iseendast. Treener küll seletab ja julgustab, aga ta on ees üksnes inspiratsiooniks, motivatsioon peab tulema Sinu seest – Sa kas tahad midagi või mitte.

Tahan öelda, et hoidkem ja austagem üksteist – töö ajal teeme ikka tööd ja kui aeg õige, siis kõike muud, mida süda ihkab.

Kaunist nädalavahetust!

Lisa kommentaar