Vastlakuklitest..

„Sai teeb paksuks,“ ütleb pea iga neljas eestlane tänapäeval vist. Kas ka Sina oled selle oma toidulauast eemaldanud? Või oled hoopiski end tembeldanud gluteenitalumatuks ja sootuks teravilja eemaldanud menüüst? Fun fact, kas teadsid, et alla 1% maailma elanikest on tõepoolest gluteenitalumatud. Arvad tõesti, et ka Sina kuulud nende alla?

Mul on natukene kurb meel, et enne vastlapäeva tuleb ette postitusi fitness-inimestelt, kes rõhuvad, et „ole tubli ja loobu vastlakuklist“ või veel parem „ kui jätad vastlakukli söömata, ei ole homme kuklipattu hingel ja olemine hea!“ Kas tõesti? Mis patt? Kas tõesti on sai Sinu vaenlane?

Väga suuresti on see kirjutis siin inspireeritud ka artiklist „Sai pole saatanast!“, kus on sõnaselgelt toodud välja, kuidas ja kellele võivad kiiresti imenduvad süsivesikud head olla. Pealegi, hea ja värske vastlakukli söömine on PUHAS NAUDING ja emotsionaalne rahulolu – värskelt ahjust tulnud kohev kukkel, päris vahukoor ja vanaema toormoos – kas ainuüksi seda kirjeldust lugedes ei hakka Sul sõljenäärmed tööle? Minul küll hakkavad, aga ju on asi selles, et olen lihtsalt iseloomutu ja nõrk. Või pigem lihtsalt… inimene?

Eks ma ikka jälgin Eesti fitnesstippude ja „profesionaalsete“ spordiharrastajate postitusi nii Instagramis, Facebookis ja blogides, mistõttu sageli satun ka taoliste juttude peale – valk on hea ja sai on halb, võtame välja nisujahu ja proovime seda küpsetist tatra- või mandlijahuga, asendame vahukoore keemiat täis proteiinitootega ning tulemuseks on supertervislik vahepala. Tavaliselt selliste postituste peale ma, kas:

  1. pööritan silmi;
  2. mõtlen, palju toetajad neile selle eest maksid või
  3. tahaks neile vahelduseks pancake mixi pannikatele ehtsaid pannkooke vaniljejäätisega pakkuda.

Samas okei, ärge saage minust valesti aru, endal on ka hetkel kotis Nocco BCAA jook, Valio proteiinijogurt ja suur õun kui trenni poole sõidan. Jah, ma tarbin neid tooteid igapäevaselt, aga see jogurt ei ole kaugeltki „tee saleda figuurini“. Fitnessgurud kasutavad inimeste must-valget mõtlemist omakasupüüdlikult ära, luues illusiooni, et üht asja süües lähed kohe paksuks ja teist võtad kaalust alla. Näiteks, vana hea väide, sai teeb paksuks, aga suhkruvaba, vegan, gluteenivaba pannkook hoopis peenikeseks. Armsad, kes seda usute, elu ei ole nii must-valge, sest olulisus peitub siiski kogustes.

image

Pealegi, kui samas koogis on asendatud nisujahu mandlijahuga, siis tõenäoliselt saad seda viimast kooki süüa vähem, sest kaloreid on ju pea 2x rohkem – teadsid seda? Aga miks ikkagi mina seda jogurtit söön, on põhjus lihtne, mulle meeldib see ning sinna pole grammigi suhkrut lisatud, mistõttu see sisaldab 2x
vähem kaloreid kui tavaline jogurt. Samas ma haaran vahel ka selle creme brulee jogurti, mis poes vastu vaatab. Lihtsalt igapäevaselt eelistan esimest varianti eelkõige seetõttu, et mulle meeldib süsivesikuallikana rohkem leiba ja saia süüa, jogurtist tahaks rohkem valku, pealegi mulle meeldib päris palju süüa ka, mistõttu vähene kalorisisaldus seda ka võimaldab. Lisaks, ei ole mul aega sageli lõunaks kanafileed või liha süüa, seega pean oma valgud saama mujalt kätte. Küll aga tava-eestlane ju istub lõunapausil laua taga ja sööb praadi, eksole? Seega pole temal vaja seda valku nii palju mujalt otsida.

Isegi kui ma ise tarbin valgurohkemaid toite, ei tule ma kunagi ülistama proteiinitooteid
harrastajatele, ma ei paneks kedagi tundma end halvasti, et eile 1 või 2 kuklit ära sõi
. Esiteks, ma teen seda ise ka! Teiseks, see on täiesti normaalne elu nautimine. Lihtsalt…  kui vähegi jõuate tehke ise. Naturaalne kodustehtud kukkel või sai on palju parem kui keemiat täis proteiini pudingupulbrid ja pannkoogisegud. Seega ära otsi alternatiivi kodustehtud küpsetisele ja Sa võidad tervises juba päris palju!

Homme mul ongi kindel plaan teha vastlapäeval ise odrajahukaraskit, hernesuppi ja vähemalt 10
vastlakuklit
, millest suure tõenäosusega söön 3 tk ära. Kas ma nüüd peaksin end süüdi tundma ja kolmapäeval poolmaratoni jooksma? Ei, kindlasti mitte. See üks-kaks kuklit ei tee kedagi paksuks, sest sa sööd neid ÜKS KORD AASTAS. Ja kui söödki tihedamini, mis siis? Jah, mul ongi natuke ümaram tagumik kui fitness-entusiastil, kes saia ei söö, AGA, kellele siis suurem ja pringim peps ei meeldi? Naised, vaevalt teie kallim selle üle kurtma hakkab…

image

Täna õhtusöögiks lubas vend tuua ühe pildil oleva Uulitsa kukli, seega täna proovin hoopiski seda ja oma
muidu 2 juustuleiba, mis omleti kõrvale söön, jätan ära. Minu soovitus lihtinimestele ongi pigem see, et ära söö topelt, näiteks puder + võileib, kukkel + leib jne. Hea ja lihtne meelespea – ühest süsivesikuallikast toidukorrale piisab.

Usu mind, maailm ei jää seisma kui Sa ei ole vahel enda vastu nii karm – armasta end ja enda lähedasi, naudi hetke, naudi sportimist ja naudi maitseid!

Lisa kommentaar