Tere tulemast tagasi!

Kuidagi ikka ja jälle juhtub nii, et blogipostituste vahele on tekkinud üüratult pikk paus. Pealegi ei olnud eelmine postitus ka n-ö mingi postitus, pigem reklaam ja tutvustus treeningprogrammile. Ja eks ka seegi… lõpus kirjutan natuke, mida tehakse “personaaltreening sõbraga” trennis, mida ma maikuu raames kampaaniahinnaga tutvustan. Kuna siia kindlasti jõuab nüüd ka uusi nägusid, siis räägin natuke endast üldiselt… aga alustame!

Kristiina, 27 aastat noor abikaasa, tütar, õde, treener ja magistrikraadiga ehitusinsener. Kui rääkida, millega ma nüüd hetkel, tänasel päeval tegelen, siis olen poole kohaga ehitusarenduste eelarvestaja, lisaks rühmatreeningute treener ja personaaltreener, hobi korras (küll vähemal määral kui varasemalt) ka küpsetan. Hobi korras… vennaga on meil ettevüte “Minu Lemmik Patueine“, mille alt tegutseme, fookuse proovime seada pulmatortidele. Eelarvestamise ning Exceli ja AutoCadiga tegelen esmaspäeva ja teisipäeva täispikalt ning kolmapeva lõunani, rühmatreeninguid juhendan tööpäeva varahommikutel ja mõnel õhtul ning kogu muu aja sisustangi hetkel personaaltreeningutega.

Kui ma sügisel FAFi õpingutele end kirja panin, siis ega ma teadnud täpselt, mis ma koolituse lõppedes peale hakkan. Pigem tundsin, et oli aeg end täiendada. Seni 5 aastat juhendanud rühmatreeninguid, arvasin, et nüüd võiks asja edasi uurida ja õppida… oligi magistrist liiga kaua aega möödas eks. Pool aastat hiljem, kui koolitus oli lõpusirgel, sain aru, et see on ikkagi minu masti teema. Jah, ma ei hakka kunagi ise hardcore kulturistiks ega neid ka treenima, aga jõudmine arusaamani, et jõutreening parandab iga inimese elukvaliteeti, oli see, mille ajendil ma soovisin edasi tegutseda.

Ma ise tunnen, et tahaks eriti tegutseda inimestega, kel on reaalselt abi vaja – olgu selleks kaalulangetus (tervislikel eesmärkidel), jõunäitajate parandamine, mõnest vigastusest taastumine, valu ennetamine jms. Ja jõutreening enamasti aitab kõigele eelpool mainitule. Vastavalt eesmärkidele kombineerides aeroobse treeninguga on tulemused, tegelikult üsna kergelt, tulema. Lihtsalt peab tegutsema järjepidevalt. Ühest korrast ei piisa… ei piisa ka kahest.

Nii ma kevadel mõtlesin, et tavai, proovime. Jäin kontoritöös 0,5 kohale, et rohkem keskenduda treeneritööle. Kui keegi küsib minult, et “kuidas sa jaksad?” või enamik ei teagi, et ma üldse Exceli kallal nokitsen, siis ma enamasti kehitan õlgu, tunne on ikka, et tahaks teha rohkem. Ma ise leian, et kontori- ja treeneritöö on justkui hea tasakaal. Esiteks, saab vähemalt 2päeva nädalas hetkeks maha istuda ja teiseks, oskan ma väga hästi oma klientidega samastuda. Sellessuhtes ma saan VÄGA hästi aru, kui inimene ütleb mulle, et “ma ei jaksa õhtul trenni minna“. Jah, nii ongi, megaraske on ikka end välja vedada ja ma austan ikka väga kõiki teid, kes leiavad oma vabast ajast tunnikese, et selle veeta trennisaalis selle asemel, et olla perega kodus. Jah, aega ei ole ega teki kunagi juurde, ma tean. Iga tegevuse jaoks aja leidmine on prioriteetide küsimus. Vast need inimesed teavad, et teevad seda enda jaoks, selleks, et ka 60-aastasena oma lastelastega ringi joosta.

Aga, mis nüüd edasi? Nüüd ma tahaks küll jõuda siia kirjutama vähemalt 1 kord kahe nädala jooksul. Kirjutan natuke kõigest: treeningutest, igapäevaelust, puhkamisest, toidust. Kõigest, mis hetkel mu elus aktuaalne on. Olgu, kontoritööst vast väga mitte, midagi peab minule ka jääma.

Postituse lõpetuseks võtangi selle aja, et rääkida teile natukene, mida kujutab endast “personaaltreening sõbraga.” Kes veel mu FB lehel pole näinud, siis on käimas mul maikuus kampaania, kus koos sõbraga treenid tavatreeningu hinnaga (ehk kokku läheb kahepeale 40 eurot + vajadusel MyFiti sissepääs). Kui sa nüüd mõtled, et see on mingi lollitamine ja paarisharjutuste tegemine (kuigi soovi korral saab ka seda!), siis päris nii ei ole. Nalja saab.. ja peabki saama, ent üldiselt teeme suuresti sama asja mida tavalises personaaltreeningus. Üldiselt on ju nii, et teed ühe seeria ära ja siis peaks 60-120 sekundit puhkama ja nüüd kui sina puhkad, siis teeb sama seeria sinu sõber ja tähelepanu on siiski üsna üks-ühele. Eriti hea on siin kui on ühed eesmärgid ja enamvähem sarnased jõunäitajad, aga kui ka pole, siis saab hakkama.

Muidugi saab teha ka harjutusi ühel ajal, kus on eriti hea motivatsiooni ülal hoida, natuke mängulisemaid harjutusi kahekesi (fun-element peab olema) ja lõpus kergeid challengeid. Kui sa mõtled, aga palju tegema peaks või kas saab kava ka.. siis jah, saab, aga enne tuleb teha minimaalselt 5 personaaltreeningut, seda selleks, et oleks kindel, et tehnika lubab iseseisvalt teha. See on ikkagi natukene treeeneri vastutus, kuidas sa neid harjutusi ka iseseisvalt sooritad või sooritate. Seda sõbraga pakkumist saate kasutada ka nii, et panete ajad kas või terveks suveks paika, aga broneerida tuleb maikuu jooksul… aga vist ongi hea ju, on veidi motivatsiooni suvel ka treenida?

Igaksjuhuks küll ütlen, et esimeses treeningus mingit harcore panemist ei ole, esmalt vaatame üle liikuvusulatuse, tehnika ja kerestabiilsuse.

Tõmbangi siinkohal nüüd otsad kokku, sõidame mehega parasjagu Pärnu poole, emadepäev ootab tähistamist. Nautige pühapäeva!

PS. Kui sul on kogunenud või mõnel tuttavalt 10+kg ülekaalu, siis juuni teisest poolest tahaks kokku panna kaalulangetamise treeninggrupi. Kohtumised 1-2x nädalas, sõltuvalt nädalast. Kokku trenne 3×7, sh ka toitumise loeng, ning grupis kuni 4 inimest! Suvel on hea teekond ette võtta, saalid on tühjad ja mängimisruumi nii palju ning julgust kohe rohkem. Huvi korral kirjuta mulle (kristiina.lauri@myfitness.ee) või jaga infot sõbrale!

 

Lisa kommentaar